Salg eller kommunikation med dine kunder eller andre målgrupper har mange veje. En udendørs infostander lader dig nå din målgruppe på en anderledes og effektiv måde, den kan skabe en relation mellem din virksomhed “forbrugeren” uden at have det “sælgende” irritationsmoment som mange i dag ønsker at bevæge sig udenom. En udendørs infostander er en anderledes interaktion med din målgruppe, der netop møder dem i øjenhøjde og starter på deres præmisser. 

Fang dit publikum på en diskret måde 

En udendørs infostander kan have mange formål som f.eks.  

  • Advarsler 
  • Information om en begivenhed 
  • Information om en seværdighed 
  • At skabe viden omkring et produkt, eller om din virksomhed 
  • Skabe en nysgerrighed 
  • Vise informationer om særlige omstændigheder 
  • Give ensartet information til dine medarbejder, besøgende, målgrupper og andre relevante personer. 

Har du en stand på et marked, på gågaden, eller ligger din virksomhed blot et sted med god eksponering så kan du opnå en stærkere kommunikation med din målgruppe ved hjælp af en udendørs infostander.  

Skab mere eller bedre salg 

Som sælger kan du sjældent stoppe alle der går forbi, nogle går langt uden om sælgere uanset deres produkt, andre har ikke tid og så er der også dem der bedre kan modtage og bearbejde information på skift, de er allesammen en del af den målgruppe som du bedre ville kunne fange med en udendørs infostander.  

En  udendørs infostander lader dig kommunikere med en målgruppe som evt. ellers ikke ville have set/hørt om dit produkt eller din ydelse, eller hvad end du ellers måtte ønske at kommunikere om.  

Ydermere har du så den fordel at du med en infostander kan kommunikere vigtig information som du ellers kan have svært ved at nå at få med i dit salgspitch, og at de kunder der henvender sig på baggrund af din informationsstander allerede er interesseret og dermed mere villige til at indgå en dialog.  

Vælg mellem forskellige typer af standere. 

Der findes langt flere infostandere end den klassiske du måske typisk tænker på når du hører ordet.  

Teknologien har givet mange flere muligheder for at lave infostandere som dermed også giver dig mange muligheder for at interagere med din målgruppe på mange forskellige måder.  

Du skal selvfølgelig vælge din infostander ud fra flere kriterier:

  • Hvor skal din infostander stå 
  • Hvor meget info skal den indeholde 
  • Skal din målgruppe interagere aktivt med din infostander 
  • Står standeren ude i døgndrift og skal dermed holde til vejr og vind 
  • Er standeren under opsyn 
  • Vil du kunne opdatere informationen på din stander på distance, eller manuelt 
  • Skal informationen på standeren skifte hyppigt 

Når du har taget stilling til nogle af de ovenstående punkter kan du bedre vælge mellem om du f.eks. skal have en klassisk udendørs infostander der kan holde til vind og vejr, eller om du skal have en digital infostander, så du kan udnytte de teknologiske fordele i din markedsføring.  

Få evt. gode råd og vejledning til at vælge den helt rigtige infostander ved forhandleren, som jo er eksperten når det kommer til at nå publikum via infostandere som medie.